بارداری در هفته ی 13

q

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 

هر چند کودک شما هنوز خیلی کوچک است، اما احتمالا شکم شما به زودی بهقدری بزرگ خواهد شد که همه خواهند فهمید شما باردار هستید! در واقع اکنونکودک شما از فرق سر تا انتهای بدن، حدود 7.5 سانتی متر یعنی به اندازه یکمیگوی بزرگ! طول دارد و حدود 30 گرم است. صرف نظر از اندازه اندامها نسبتبه یکدیگر، بدن کودک شما در داخل رحم، کاملا شکل گرفته است. در مقایسه باچند هفته پبش، اندازه اندامهای کودک شما متناسب تر شده و اندازه سر او درحدود یک سوم کل بدن است. انگشتان کوچک او (که هر کدام یک اثرانگشت منحصر بهفرد دارند) در سر جای خودشان هستند. کلیه ها و مجاری ادراری او در حالفعالیت هستند و او ادرار خود را به داخل مایع آمنیوتیک (که قبلا آن را میبلعید) می ریزد. با آغاز سه ماهه دوم حاملگی، بخش حساس و بحرانی رشد کودکشما پایان یافته است و احتمال وقوع سقط جنین بسیار کاهش می یابد.

 

شما چگونه تغییر می کنید؟

 

اکنون باید جشن بگیرید؛ این هفته آخرین هفته از سه ماهه اول است! هفتهآینده، شما در سه ماهه دوم حاملگی خود قرار دارید. این مسئله به دو دلیلخیلی مهم است: اول اینکه احتمال سقط جنین در شما بسیار کم شده است و دوماینکه در اکثر خانمهای حامله عوارض اولیه حاملگی (مانند تهوع صبحگاهی) ازبین می روند. با این حال در برخی موارد، سوزش معده جای تهوع را می گیرد. هرچند تا تولد نوزاد شما چندین ماه باقی مانده است، اما ممکن است سینه هایشما در حال تولید کولوستروم یا آغوز باشند؛ یک ماده بسیار مغذی که غذایکودک شما را در روزهای اول تولدش تامین می کند، در حالی که تا جاری شدن شیراز سینه ها زمان زیادی باقی مانده است. همچنین بسیاری از زوجها در سه ماههدوم شاهد افزایش میل جنسی می باشند، زیرا حالت تهوع کاهش یافته و انرژیبدن افزایش می یابد.

 

 

فعالیت های این هفته

 چیزی ذکر نگردیده است

 





+ نوشته شده در چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:بارداری,حاملگی,راهنمای بارداری,راهنمای حاملگی,راهنمای بارداری هفته به هفته,ساعت 1:46 توسط phna |